Inspection certification registration

ISO 22000:2018 Developing and Implementing a Food Safety Management System (FSMS)

ДСТУ ISO 22000:2019 Системи управління/керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (СУБХП/СКБХП)

Якщо ваша система готова до сертифікації і Ви визначились зі стандартом, замовте прорахунок вартості сертифікації

Призначеність стандарту (Хто може використовувати?)

Стандарт призначений для запровадження системи управління/керування безпечністю харчових продуктів (СУБХП/СКБХП) для організацій, безпосередньо чи опосередковано залученій до харчового ланцюга. Цей стандарт призначений для розгляду лише тих аспектів, які стосуються безпеки харчових продуктів. Тим не менш, через свій підхід, він також може бути використаний для організації та реагування на інші специфічні аспекти для харчових продуктів.

Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління/керування безпечністю харчових продуктів згідно з цим стандартом такі:

  • здатність постійно постачати безпечні харчові продукти та продукти й послуги, які задовольняють вимоги споживачів, а також застосовні законодавчі та регуляторні вимоги;
  • урахування ризиків, пов’язаних із цілями організації;
  • здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління/керування безпечністю харчових продуктів.

Стандарт призначений для запровадження системи управління/керування безпечністю харчових продуктів (СУБХП/СКБХП) для організацій, безпосередньо чи опосередковано залученій до харчового ланцюга. Цей стандарт призначений для розгляду лише тих аспектів, які стосуються безпеки харчових продуктів. Тим не менш, через свій підхід, він також може бути використаний для організації та реагування на інші специфічні аспекти для харчових продуктів.

Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління/керування безпечністю харчових продуктів згідно з цим стандартом такі:

  • здатність постійно постачати безпечні харчові продукти та продукти й послуги, які задовольняють вимоги споживачів, а також застосовні законодавчі та регуляторні вимоги;
  • урахування ризиків, пов’язаних із цілями організації;
  • здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління/керування безпечністю харчових продуктів.

Версії стандарту (Версії для різних ринків)

ISO 22000:2018 Food safety management systems — Requirements for any organization in the food chain, міжнародна версія стандарту, розроблена для забезпечення безпеки глобального ланцюжка постачання продуктів харчування. Вимоги спрямовані на досягнення міжнародної гармонізації, що веде до підвищення безпеки харчових продуктів по всьому ланцюжку поставок через кордони для будь-якої організації харчового ланцюга.

ДСТУ ISO 22000:2019 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT) / ДСТУ ISO 22000:2019 Системи керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT), це стандарт, перекладений ISO 22000:2018 та прийнятий національним стандартом України, методом відповідності (Ступінь відповідності - ідентичний (IDT)). Стандарт призначений для використання на території України.

Сфера застосування стандарту (Для чого потрібен?)

Безпечність харчових продуктів пов’язано з наявністю небезпечних чинників у харчових продуктах під час споживання (вживання споживачем). Оскільки небезпечні чинники, що загрожують безпечності харчових продуктів, можуть виникнути на будь-якій ланці харчового ланцюга, адекватне керування в усьому харчовому ланцюзі є суттєво важливим. Отже, харчові продукти можна убезпечити спільними зусиллями всіх сторін у харчовому ланцюзі. Цей стандарт установлює вимоги до СКБХП, яка поєднує такі загальновизнані ключові елементи:

  • взаємодійове (інтерактивне) інформування;
  • системне керування;
  • програми-передумови;
  • принципи аналізу небезпечних чинників і критичних точок керування (НАССР).

Крім того, цей стандарт засновано на принципах, загальних для всіх інших стандартів на системи керування. Принципи керування такі:

  • орієнтування на замовника;
  • лідерство;
  • задіяність персоналу;
  • процесний підхід;
  • поліпшення;
  • прийняття рішень на підставі фактичних даних;
  • керування взаємовідносинами.